Anasayfa > Tefekkür Ufku > Legolar ile yapılan muhteşem mekanizma !

Legolar ile yapılan muhteşem mekanizma !


بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيمم

Video kanalların ilginç, akla ayranlık vericileri şeyleri izlemesini seviyorum. Bazen o kadar kendimi kaptırıyorum ki, hangi video ile başladım şuan hangi videoyu izliyorum anlayamıyorum. Bir de buna birden fazla ilgi çeken videolar eklenince işin içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Onlarca farklı sekmeler halinde açılmış pencereler oluyor. Size yukarıda ki videoyu paylaşmadan önce hayvan belgesellerine bakıyordum. Köpek, yılan, aslan derken zeka ürünü olan o küçük mekanizmalara kaptırmışım kendimi. Biraz daha devam etsem sanırım yine bir şey anlamayacaktım.

Video da Japon insanların bir uğraşı olarak ortaya konulmuş süper bir mekanizma işlemi söz konusu. Gerçekten de harika tasarlanmış ve o sistemde işliyor. Çalışmalarını ve çalışkanlıklarını tebrik etmek gerek. Mekanizmada bir süreklilik ve tekrar söz konusu. Topları verip çevirip yine aynı işlemlere gelmesi 7dakika civarında sürüyor. Fakat asıl mesele bu 7 dakika boyunca topların çeşitli mekanizmalardan düzenli bir sistemden geçirilerek hareket ettirilmeleri.

Beni en düşündüren durum ise bu sistemi yaratılmış bir varlığın yani insanın ortaya koyması. Allah c.c bir mahluk yaratacak ve bu yaratığı mahluk bir ürün ortaya koyabilecek bir zekaya sahip olacak ! İnsana bu düşüncede Rabb’inin ilmine dairi yani O nun sonsuz ilmine karşı ne parıltılar ve ilhamlar söz konusu. İnşallah biz Müslümanlarda böyle çalışkanlık ve çalışma zevki ile sosyal yaşantımızda yaptığımız yarışmalarımız daha anlamlı ve değerli şeyler üzerine kurabiliriz. Vesselam…

 

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

